Reditelj i direktor fotografije Kler Pajman imala je pristup hiljadama osmomilimetarskih video dnevnika, fotografijama i polaroidima koje je Miler slikao dok je radio na više od sedamdeset dugometražnih filmova tokom svoje karijere, često sa stalnim saradnicima kao što su Vim Venders, Džim Džarmuš i Lars fon Trir. Film prepliće te slike sa delovima filmova, stvarajući tok i kinematografski kontinuum. Rad Robija Milera poredi se sa slikarima Vermerom i Hopeom, takođe majstorima svetla. Čak i kad su završeni filmovi, njegove slike se i dalje kreću. Svetlost nikada ne bledi jer on uvek ostavlja prostor da osvetli ljudske emocije.
- Država:
- Holandija, Nemačka / 2018
- Program:
- DokuFest
- Trajanje:
- 86’
- Režija:
- Claire Pijman
- Scenario:
- Uloge:
- Robby Müller, Wim Wenders, Jim Jarmusch
- Festivali:
- 2018 Toronto, Venecija, / Toronto International Film Festival, Venice Film Festival, Flanders International Film Festival Ghent,
- Filmografija:
- 2018 Living the Light - Robby Müller (Documentary)
2009 Later We Care (Documentary)
2009 Rumah saya (Documentary)
2007 Talking Guitars (Documentary)
2000 Op bezoek in mijn straat (Documentary)
1999 Foot on the Moon (Documentary)
1994 T' Aves Bachtalo (Documentary) - Fotografija:
- Robby Müller, Claire Pijman
- Montaža:
- Katharina Wartena
- Muzika:
- Jim Jarmusch, Carter Logan
- Producent:
- Carolijn Borgdorff, Jorinde Sorée
- Produkcija:
- Moondocs, Chromosom Filmproduktion, Stichting Docu Shot
Projekcije
Vreme: 12:00
Cena: 300 RSD
Dvorana Kulturnog centra
Vreme: 12:00
Cena: 300 RSD
Jugoslovenska kinoteka, sala Makavejev
Vreme: 18:30
Cena: 300 RSD
Muzej jugoslovenske kinoteke
Kler Pajman je diplomirala kinematografiju 1990. godine na Holandskoj filmskoj akademiji u Amsterdamu. Od tada radi kao snimatelji dokumentarnih i igranih filmova. Pajman je radila kao snimatelj filma Good Morning Karachi, Sabihe Sumar i Jermal Raviha Barvanija. Dugogodišnje prijateljstvo i učenje uz Robija Milera počelo je nakon što je vodila jednu od kamera u ostvarenju Buena Vista Social club, Vima Vendersa. Pajman smatra Robija Milera jednim od njenih najvažnijih inspiracija. Pajman je snimila nekoliko dokumentarnih filmova. Ovaj dokumentarni film o Robiju Mileru i njegovom radu, zasnovan na njegovoj ličnoj arhivi, je njen najnoviji film.
Polako isplivava da je Miler uvek bio više zainteresovan za osećanja i emocije bilo koje scene u filmu nego za tehničke aspekte snimka, iako jedna scena veoma detaljnog ispitivanja “priprodnog svetla” iz Barske mušice Barbeta Šredera sugeriše da je Miler bio i opsesivni tehničar, kada je to potrebno.
Bojd van Hodž, Holivud Riporter
Ocenite film - ukupno glasova 1