Kao panelista programa „FEST Pro“ koji traje do 5. marta pred novinaraima 51. FEST-a govorio je ruski reditelj i producent Boris Hlebnikov.
Gost 51. FEST-a Hlebnikov reditelj je filma „Slobodno lebdenje“ i serije „Obična žena“ koja se našla među tri najbolje ruske serije 2018. godine, a stvara u okviru filmske kompaniju “Look Film Turkey” koju je osnovao Aleksander Plotnikov, a na festivalu prvi put učestvuje kao producent.
- Prvi put sam kao producent prisutan na festivalu, obično dolazim kao reditelj koji promoviše neki novi film- naveo je Hlebnikov, dodavši da su paneli kao na FEST-u veoma važni i potrebni i podstiču razmišljanje o novim, budućim projektima.
Upitan da li film danas može bez koprodukcija, reditelj je rekao da je to tema o kojoj bi pričao i na „FEST Pro“ programu:
- Većina mojih filmova su bili koprodukcije, ali tu je važnija ideja, priča, scenario, a ne novac. Uvek se pronađu sredstva na kraju ako se ima dobra ideja- veruje Hlabnikov.
Prema mišljenju ruskog autora zahtevi koje sadašnji filmski trenutak nameće pred reditelje je da se snima sve više krupnih i srednjih kadrova, jer će naveći broj konzumenata film ili epizodu serije odgledati u metrou ili gradskom prevozui na ekranu mobilnog telefona što menja i zahteve kinemtografskog stvaralaštva.
On veruje da je situacija sa pandemijom kovid virusa ubrzala prirodan proces odumiranja bioskopa.
- Sasvim mi je jasno da će moje filmove 90 posto publike gledati na tabletima, prenosnim računarima, mobilnim telefonima, tako im je lakše, dok putuju negde, nego da potežu put i odlaze u bioskope- rekao ruski gost.
Ivan Aranđelović ,moderator razgovora sa autorima na FEST-u, nije se složio sa ovom konstatacijom i naveo podatak da je u doba pandemije jedan srpski film imao u bioskopima Srbije i regiona više od milion gledalaca, kao i da je holivudski mega - hit “Top Gan: Maverik” vrato svetsku publiku u bioskope.
- Film kao “Top Gan” nije samo film, već jedna vrsta atrakcije, ima puno akcije, ima puno muzike u njemu. Takav film mi ne smeta da gledam u bioskopu sa tolikom bukom publike oko mene, dok piju sokove i grickaju kokice. Ali, neki autorski film koji želim da vidim, neću imati strpljenja da gledam dok oko mene mnogi u bioskopu pričaju i šuškaju, to će me jako nervirati. Pre ću žrtvovati gledanje na velikom platnu i odabrati da ga na miru, pažljivo gledam kod kuće- naveo je Hlebnikov.
Razgovor se dotakao i teme striming servisa poput “Netflixa” i sličnih:
- Sasvim su dobri, odnosno sjajni, vidim da u Evropi i Americi, ali i svetu, brzo se razvijaju tolike TV serije- kazao je Hlebnikov i dodao da one mogu sebi da dozvole da plasiraju razuđene forme poput romana gde se kroz svaku epizodu razvijaju likovi i priče, kao u književnosti. Sa druge strane film može da ispriča samo jednu priču, dok televizijske serije mogu da kreiraju čitav svet- zaključio je ruski sineasta Boris Hlebnikov.